COMBICAPA

Eines de processament i anàlisi SIG amb el MiraMon i eines de teledetecció. Casos d'aplicació, resultats, problemàtiques d'ús i algorismes.
Respon
Magda Pla
Entrades: 24
Membre des de: dc., 28 set. 2011, 23:22

COMBICAPA

Entrada Autor: Magda Pla »

Hola, estic fent uns combicapes del tipus IMG+POL=POL amb transferència de camps estadístics
Les capes que combino són:
- IMG: NDVI MODIS (250m) descarregats de la web corresponent
- POL: uns polígons circulars de 50m de radi

El resultat final només es genera valor en alguns dels polígons. Mirant-me amb detall el resultat es veu que els polígons que sí tenen "estadístics" són els que estan completament dins d'un mateix píxel (així només tenen valor de la mitjana que equival el valor del píxel i algun altre paràmetre, la resta com és evident és 0), en canvi la resta de polígons que estan entre 2 o més píxels diferents no tenen estadístiques. Però mirant amb més detall també he trobat alguns alguns polígons que estan completament dins d'un únic píxel que no tenen valor en el resultat. Adjunto un *.doc on es mostren de color vermell els polígons que sí s'ha generat informació després del combicapa i en negre els que no. Amb fletxes vermelles he assenyalat alguns dels polígons que estan completament dins d'un únic píxel però no tenen informació.

Intueixo que el problema pot ser degut a la mida del cercle doncs si ho faig amb cercles de radi més gran (ex. 250m) que tenen més píxels diferents ja no succeeix i tot funciona perfectament. Creieu que pot anar per aquí el problema?

Per aquesta raó de moment faré una tranferència d'atributs des dun PNT (que seria el centre del polígon) i així obtenir el valor de NDVI del píxel on hi ha el punt central però en punts que estan entre més d'un píxel m'interessava copçar aquesta "lleugera diversitat", fet que pot ser encara més interessant si es tractés d'un ràster categòric i m'interessés saber la diversitat de valors diferents ....

Moltes gràcies!
Magda Pla
Edu Luque
Entrades: 118
Membre des de: dc., 15 juny 2011, 17:10

Re: COMBICAPA

Entrada Autor: Edu Luque »

Efectivament CombiCap falla amb la transferència de camps estadístics. He avisat als informàtics.

Gràcies per l’avís
Magda Pla
Entrades: 24
Membre des de: dc., 28 set. 2011, 23:22

Re: COMBICAPA

Entrada Autor: Magda Pla »

Gràcies Edu, en aquest cas concret al final vaig canviar la resolució del ràster a una mida de píxel més petita i llavors tot em va funcionar perfectament. Imagino que dóna problemes en funció de la relació mida de píxel i mida dels polígons a tranferir estadístiques....
Salutacions!
Magda
Respon