no sé com obtenir la capa de municipìs

Funcionament del MiraMon Professional i del Lector Universal de Mapes del MiraMon.
Respon
Aida
Entrades: 10
Membre des de: dt., 18 oct. 2011, 12:34

no sé com obtenir la capa de municipìs

Entrada Autor: Aida »

La capa de municipis ja no està penjada amb la cartografia ambiental. Al departament de medi ambient em diuen que l'he de buscar a “Fitxer | Obrir recursos d’Internet | Navegar sobre servidors OGC”. Ja ho he provat però em demanen dades que no tinc (URL)
guillem
Entrades: 16
Membre des de: dt., 06 maig 2014, 15:09

Re: no sé com obtenir la capa de municipìs

Entrada Autor: guillem »

Bona tarda Aida,
La base municipal, així com també altres capes, les pot obtenir amb les col·leccions preferides del MiraMon. Una col·lecció de mapes preferits és un conjunt de mapes (fitxers MMM o MMZ) que usem habitualment i als quals facilitem l’accés de manera òptima gràcies a mostrar-los en la pàgina de presentació del programa. El programa MiraMon posa a disposició dels seu usuaris diverses col·leccions agrupades per territoris i sistemes de referència. Pot actualitzar les col·leccions preferides a “Fitxer | Obrir preferits“ i seleccionar “Actualitzar col·leccions” en la casella “Col·lecció de mapes preferits”. A continuació ha de seleccionar aquella col·lecció que vulgui descarregar-se (en el seu cas “Mapes típics de Catalunya”). A partir d’aquest moment, els “Mapes típics de Catalunya” apareixeran en la pàgina de presentació del programa.
Per altra banda, tal i com ja l’han informat al Departament de Medi Ambient, pot visualitzar la “Base Municipal” a partir d’una connexió WMS. En aquest cas però, no es descarregarà la capa, sinó que simplement és visualitzarà com una imatge pictòrica. Anàlogament a les col·leccions preferides, el Miramon ofereix serveis WMS públics ja configurats. Pot accedir a aquests serveis a: “Fitxer | Obrir recursos d’Internet | Navegar sobre servidors OGC” marcant “Servidor extern ( WMS/WMTS)” i “Descripció”. En el seu cas, haurà de seleccionar la “Base Municipal 1:50.000 de Catalunya de l’ICGC”. En el cas que la llista de servidors exerns sigui buida o no aparegui la base municipal, pot prémer el botó "Actualitzar col·lecció de servidors".
Espero haver-la ajudat.

Guillem
Respon