Visibilitat

Eines de processament i anàlisi SIG amb el MiraMon i eines de teledetecció. Casos d'aplicació, resultats, problemàtiques d'ús i algorismes.
Respon
Pau_g
Entrades: 6
Membre des de: dc., 05 oct. 2011, 08:19

Visibilitat

Entrada Autor: Pau_g »

Hola
Faig un anàlisi de visibilitat d'una torre de 120 m, que he representat mitjançant un fitxer pnt amb cota 3d de 120m, i comparo amb un fitxer pnt el qual no he posat la z (per tant en 2d). L'ànàlisi el faig amb una altura sobre el mde de 1,5m en ambdós casos perquè vull realitzar el càlcul sobre el mde i no sobre l'objecte (és a dir sense prémer l'opció d'usar cordenada z). El problema és que el ràster de visibilitat resultant per ambdós casos és exactament el mateix, tot al contrari del que jo m'esperava, perquè jo pensava que el ràster amb una alçada de 120 m tindria una major superfície de punts visibles.
Estic fent bé el procediment, o hi ha alguna cosa que faig malament. Alguna suggerència?
Gràcies

PD: Ho he provat també amb una alçada de 1000 m i el resultat del ràster és el mateix
Edu Luque
Entrades: 118
Membre des de: dc., 15 juny 2011, 17:10

Re: Visibilitat

Entrada Autor: Edu Luque »

He fet proves amb l’últim mòdul disponible (wvisible.exe 29/10/2010 i visible.exe 30/09/2010) i m’ha funcionat correctament (veure captures).

A l’hora de visualitzar el ràster de sortida ho faig amb la taula de simbolització temàtica CDIGI256.dbf, no amb una de variació continua com podria ser la CMDE256.dbf, sortirien les categories 1, 2, 3,... totes de color negre al ser valors baixos i seguits. Potser aquest és el problema?
Fitxers adjunts
Captura_0m.png
Captura_500m.png
Pau_g

Primer de tot gràcies per la teva resposta
D'altra banda, mirant les teves captures he pogut comprovar que la diferència entre el que tu has realitzat i jo està en el fet que tu li atorgues una alça de de 500 m sobre el mde i una altra de 0 m. Jo em pensava que l'alçada de la torre s'havia de fer mitjançant un fitxer .pnt amb coordenada z, que en el meu cas és igual a 120 m.
En aquest sentit el que jo faig és donar un a alçada de visibilitat de 1,5 m pq és l'alçada aproximada dels ulls humans, sobre el mde. a continuació repeteixo la operació, però en aquest cas la coordenada z del meu fitxer .pnt (corresponet a la torre) és el que varia, 0m, 1000 m etc... i en tots els casos la resposta del model és la mateixa.
Pel que fa ala visualització, jo ho faig amb la paleta Ctematic.dbf, però em penso que no és tant un problema de visualització , sinó més aviat un problema de procediment. Ho estic fent malament doncs??
Espero que em puguis orientar. Gràcies
Fitxers adjunts
visibi.jpg
Edu Luque

Em podries adjuntar el MDE (un retall de la zona si es molt gran) i la capa de punts? Li dono un cop d’ull.
Pau_g

T'adjunto els fitxers demanats. Veuràs que els punts amb la cota z (0 m i 120 m respectivament) corresponen a dos fitxers .pnt separats. Així mateix també envio el mde que he realitzat jo a partir de les les corbes de nivell dels topos 1:5000 en mmz de l'ICC.
Gràcies
Fitxers adjunts
visibi.rar
(1.07 MiB) S’ha baixat 2130 vegades
Edu Luque

Efectivament hi ha un error al mòdul quan s’utilitza la coordenada Z de la capa de punts, aviso als informàtics. La solució temporal és no utilitzar la Z i si per exemple la torre mesura 120 m li afegeixes els 1,5 m de l’alçada d’una persona, o sigui, “Altura sobre el terreny” = 121.5 m(recorda que al MiraMon els decimals es separen amb un punt, no amb una coma)
Pau_g

D'acord doncs, així ho faré.
Gràcies per la teva ajuda
Daniel
Entrades: 17
Membre des de: dc., 01 ago. 2012, 17:41

Entrada Autor: Daniel »

Hola Pau.
Hem revisat aquest cas.
Hi ha dos problemes:
  • D'una banda l'aplicació entenia que els punts estaven sota terra i per tant la visibilitat era nul·la. Això passava perquè les coordenades Z a l'arxiu de punts s'espera estiguin referides a l'origen de coordenades. És a dir, ha de ser l'alçada respecte el nivell del mar i no l'alçada del punt de vista sobre el terreny. De cara a la nova versió hem afegit un missatge que avisa quan un punt de vista es troba sota la cota corresponent al MDE per ajudar a detectar aquests problemes.

A més hi havia un problema amb l'arxiu pnt que tenia mal documentada l'extensió vertical, fent que quan s'utilitzaven les cotes Z, sempre els punts de vista tinguessin valors negatius resultant que no hi havia mai visibilitat. Mentre revisem el mòdul de digitalització per a que quedi ben documentada aquesta extensió en digitalitzar, pots arreglar manualment l'arxiu pnt cridant el GeMM i anant a Extensió>Extensió vertical. Allà trobaràs el botó "Calcular" que arreglarà aquest problema. La Z mín. i màx. canviaran tan bon punt desis les modificacions.
Amb aquestes dues cauteles, l'aplicació t'hauria de funcionar correctament. Avisa'ns si no és així o alguna cosa no ha quedat ben clara.
Respon