Moure elements temàtics dins de la llegenda
Moure elements temàtics dins de la llegenda
MiraMon permet ordenar les capes dins de la llegenda, però com es pot modificar l'ordre en que apareixen a la llegenda els atributs temàtics d'una mateixa capa?
Re: Moure elements temàtics dins de la llegenda
La versió actual de MiraMon 7.1k encara no permet modificar l'ordre dels atributs categòrics a la llegenda (sí es poden reordenar les capes des de la capsa de diàleg de visualització).
Existeixen però algunes formes d'aconseguir-ho mitjançant alguna de les eines de MiraMon, o si saps com modificar directament els fitxers amb els que treballa l’aplicació.
Pots escollir una d’aquestes maneres:
Obrir les propietats de visualització de la capa (per exemple fent doble click sobre ella a la llegenda) i al diàleg «Visualització de la CAPA a la llegenda» escollir «Indicar manualment els valors i l’ordre». Ens sortirà un llistat de tots els valors possibles que podrem reordenar copiant i pegant. Si en comptes de entrades com «1 | Conreus» ens trobem amb «Conreus | Conreus» no podrem fer servir aquesta estratègia ja que un missatge ens dirà que cert valor està fora del rang (només s’accepten valors numérics).
2) Reclassificar
Es pot accedir a l’eina reclassificadora des de:
Eines>Calculadora/Reclassificadora de ràsters i vectors...
Et permetrà generar una nova capa amb només els valors que vulguis i un nou ordre.
3) Editar paleta
Per editar una paleta aquests són els passos a seguir:
Existeixen però algunes formes d'aconseguir-ho mitjançant alguna de les eines de MiraMon, o si saps com modificar directament els fitxers amb els que treballa l’aplicació.
Pots escollir una d’aquestes maneres:
- 1. Quan els valors són numèrics pots indicar manualment l’ordre des de la visualització de la capa.
2. Pots realitzar una reclassificació establint com a resultat el nou ordre que vols per als atributs.
3. Pots editar directament l’ordre dels diferents elements a la paleta.
Obrir les propietats de visualització de la capa (per exemple fent doble click sobre ella a la llegenda) i al diàleg «Visualització de la CAPA a la llegenda» escollir «Indicar manualment els valors i l’ordre». Ens sortirà un llistat de tots els valors possibles que podrem reordenar copiant i pegant. Si en comptes de entrades com «1 | Conreus» ens trobem amb «Conreus | Conreus» no podrem fer servir aquesta estratègia ja que un missatge ens dirà que cert valor està fora del rang (només s’accepten valors numérics).
2) Reclassificar
Es pot accedir a l’eina reclassificadora des de:
Eines>Calculadora/Reclassificadora de ràsters i vectors...
Et permetrà generar una nova capa amb només els valors que vulguis i un nou ordre.
3) Editar paleta
Per editar una paleta aquests són els passos a seguir:
- Aquesta és la llegenda que volem modificar. Volem que «pinastre» aparegui per damunt de «pinyer».
- Obrirem la paleta de colors associada amb aquesta capa. Tingues en compte que en modificar aquesta paleta, tots els mapes que utilitzin aquesta es veuran modificats. Si no vols que això sigui així, hauràs de fer una còpia i que el teu mapa utilitzi aquesta còpia per a no afectar a altres mapes. La paleta es tracta d'un fitxer amb extensió .dbf que pots editar amb qualsevol programa compatible amb el format DBASE IV. Per a trobar la paleta associada a una capa determinada llegeix aquest article ([pendent de referència]). Abans de modificar la paleta, és recomanable que facis una còpia de seguretat d’aquesta. MiraMon bé amb una aplicació anomenada MiraDades amb la qual pots editar aquests arxius i que s’ha emprat en l’exemple que expliquem aquí:
- En obrir el DBF de la paleta, apareix una taula on hi ha tot un seguit de registres (files) que es corresponen amb cadascun dels valors possibles que pot tenir com a atribut la nostra capa. Una de les columnes té el codi que es correspon amb el valor identificatiu que ens permet vincular cada atribut amb un registre d’aquesta taula. Al costat hi ha els valors del color RGB amb que està associat aquest atribut i que es poden modificar des de MiraMon, i una altra columna mostra una descripció de la taula.
En prémer el número del registre que volem moure, situat a l’esquerra de la taula, apareix un menú amb diferents opcions entre les quals es troba la de «Moure registres...». - Apareix una capsa de diàleg on podem establir diferents paràmetres que ens permeten desplaçar un registre o més d’un en bloc. Establim quants registres volem moure, des de quin punt i després de quin registre volem que quedin situats.
- En acceptar els registres queden desplaçats a la taula de la paleta.
- Si tanquem el mapa i el tornem a obrir (pots tancar MiraMon si vols assegurar-te que tot es reinicia correctament), la llegenda hauria de mostrar ara l’ordre correcte. Tingues en compte que si has treballat la paleta en una nova còpia, has d’utilitzar aquesta nova paleta i no l’antiga.