Crear un «buffer» sense fusionar els polígons resultants

Funcionament del MiraMon Professional i del Lector Universal de Mapes del MiraMon.
Respon
Anonim_MM
Entrades: 112
Membre des de: dj., 30 juny 2011, 15:35

Crear un «buffer» sense fusionar els polígons resultants

Entrada Autor: Anonim_MM »

Estic intentant fer un «buffer» de distàncies d’una capa de camins on hi ha un camp amb un codi, he seleccionat el camp amb el codi perquè a la capa resultant separi els polígons per número de codi del camí.
No sé si és que jo ho tinc mal entès i quan selecciones el camp no és això el que fa perquè no ho separa pel codi del camp (franja) fa un sol polígon.
Daniel
Entrades: 17
Membre des de: dc., 01 ago. 2012, 17:41

Re: Crear un «buffer» sense fusionar els polígons resultants

Entrada Autor: Daniel »

L’opció CAMP només està disponible per a ràsters (fitxers .img). Si et fixes el botó CAMP es torna gris quan canvies l'extensió del fitxer resultant de .img a .pol.
Tot i així, has de saber que el camp serveix per a fer una selecció prèvia de les entitats a considerar a l’hora de fer el buffer i per tant no s’ajusta a lo que vols fer tu, que entenc és fer un búfer que fusioni només els polígons que comparteixen cert valor en un dels seus atributs.

El problema és que BuffDist genera les interseccions entre els polígons com a part intrínseca del procés de creació de la zona búfer, i per tant la fusió no es pot evitar quan s'utilitza l’eina. No es pot per tant obtenir polígons no intersecats amb BuffDist.

Per a assolir el teu objectiu amb MiraMon necessitaries per tant encadenar els següents processos:
  1. Crear una capa que contingui només els arcs que comparteixen codi, per a cada codi diferent de la capa (VecSelec).
  2. Generar polígons buffer per a cada capa prèviament creada (BuffDist).
  3. Combinar totes les capes buffer en una única capa que contindrà tots els polígons resultants (CombiCap).
Si en tens més de 3 o 4 codis, probablement vulguis generar un BAT que automatitzi el procés, recorrent tots els codis disponibles a la teva capa i llançant el procés de VecSelec i BuffDist per a cadascun d’ells.
Pots trobar informació sobre els BAT a l'ajuda de MiraMon: Apèndix > Mòduls de Suport a MiraMon > Escriure fitxers BAT des de la interfície Windows de les MSA
Respon