NODATA A LA CALCIMG

Eines de processament i anàlisi SIG amb el MiraMon i eines de teledetecció. Casos d'aplicació, resultats, problemàtiques d'ús i algorismes.
Respon
Magda Pla
Entrades: 24
Membre des de: dc., 28 set. 2011, 23:22

NODATA A LA CALCIMG

Entrada Autor: Magda Pla »

Hola, he vist que la calculadora del MiraMon a la versió 8.1e quan faig una operació amb una capa, no li reservo cap valor de nodata a la sortida, per una capa "real" m'acaba donant un valor de NODATA -5.30000000E+37 enlloc del clàssic -3.4028235E+38 (que la mateixa capa en la versió 8.0l de MM he comoprobat que em dona automàticament)

Això és un error de la nova versió o serà sempre així? ho pregunto perquè estic afegint informació a una sèrie temporal de dades climàtiques diàries que vaig important a MM i si em dieu que això és un canvi permanent, ja faré tots els canvis pertinents a les meves automatitzacions, però sinó potser em plantejo treballar de moment amb versions antigues de MM. Només en volia tenir més informació.

Gràcies per la vostra atenció,
Magda Pla
guillem
Entrades: 16
Membre des de: dt., 06 maig 2014, 15:09

Re: NODATA A LA CALCIMG

Entrada Autor: guillem »

Bon dia Magda,

El canvi s'ha fet perquè el nou valor és molt més fàcil d'escriure i recordar alhora que comparteix amb l'anterior el fet de ser un valor molt extrem, cosa que fa que sigui altament improbable que entri en conflicte amb cap valor "esperable" en una capa.

Tanmateix, aquest canvi no implica cap problema de compatibilitat amb fitxers o versions del programa anteriors ja que el MiraMon i les seves aplicacions de suport permeten tenir a cada capa el seu propi valor NODATA i el gestionen correctament, fins i tot barrejant capes que tenen valors NODATA diferents. En altres paraules, ens sembla adequat que canviïs els teus processos automatitzats pel nou valor, però no resulta imprescindible canviar valors en fitxers previs que tinguessis.

Salutacions i gràcies pel teu comentari.

Guillem
Magda Pla
Entrades: 24
Membre des de: dc., 28 set. 2011, 23:22

Re: NODATA A LA CALCIMG

Entrada Autor: Magda Pla »

Hola, gràcies per la resposta. Entenc el canvi i gràcies pel suggeriments.
El problema que em portava era que la informació que he anat processant amb MirMon llavors l'havia de treballar amb altres programes pels quins em calia definir quin era el valor exacte del NODATA. Tenia per defecte el valor més antic i això m'acabava portant problemes pq l'actual llavors no l'identificava com a NODATA i acabava entrant en altres càlculs de manera no desitjada. Sabent que el canvi ja és permanent ho tindré en compte definint diferent el valor nodata en els futurs processos....
salutacions,
magda
Respon