Creació de xarxes "angulars"
Publicat: dt., 04 set. 2012, 15:32
Pregunta d'interès d'un usuari
He intentat crear una xarxa de referència per dibuixar quadrícules en una àrea d'estudi, sobre les quals aplicar un protocol de mostreig aleatori. Res de l'altre món. La cosa interessant per a mi és fer-ho amb eines de MiraMon.
Per aconseguir-ho he buscat al Fòrum de MiraMon i he localitzat precisament l'eina Xarxes (http://www.miramon.uab.cat/fum/viewtopi ... xarxa#p202), idònia per aquest assumpte. L'he aplicat i ja tinc la xarxa creada amb la dimensió de trama desitjada, però ara haig de resoldre una particularitat que em complica la vida.
Resulta que la meva trama de quadrícules no hauria de seguir l'orientació S-N, la vertical doncs, sinó que s'hauria de girar segons un angle per raons de topografia del terreny. ¿Com podria aconseguir aquesta xarxa de quadrats torçats que semblen rombes?
- manipular l'actual capa de quadrícules fins ajustar la xarxa a les meves necessitats? No he sabut veure com fer-ho per girar i afinar la posició de les noves quadrícules a punts concrets. Els vèrtexs de X,Y mínim i màxims de l'eina Xarxes no serveixen de massa, ja que tota la figura pivotaria.
- seguir un altre camí d'inici per crear la xarxa. Un cop ho vaig fer a mà digitalitzant una capa sencera però no sé si no hi ha algun altre procediment que estalviï feina i doni millor resultat alhora.
He intentat crear una xarxa de referència per dibuixar quadrícules en una àrea d'estudi, sobre les quals aplicar un protocol de mostreig aleatori. Res de l'altre món. La cosa interessant per a mi és fer-ho amb eines de MiraMon.
Per aconseguir-ho he buscat al Fòrum de MiraMon i he localitzat precisament l'eina Xarxes (http://www.miramon.uab.cat/fum/viewtopi ... xarxa#p202), idònia per aquest assumpte. L'he aplicat i ja tinc la xarxa creada amb la dimensió de trama desitjada, però ara haig de resoldre una particularitat que em complica la vida.
Resulta que la meva trama de quadrícules no hauria de seguir l'orientació S-N, la vertical doncs, sinó que s'hauria de girar segons un angle per raons de topografia del terreny. ¿Com podria aconseguir aquesta xarxa de quadrats torçats que semblen rombes?
- manipular l'actual capa de quadrícules fins ajustar la xarxa a les meves necessitats? No he sabut veure com fer-ho per girar i afinar la posició de les noves quadrícules a punts concrets. Els vèrtexs de X,Y mínim i màxims de l'eina Xarxes no serveixen de massa, ja que tota la figura pivotaria.
- seguir un altre camí d'inici per crear la xarxa. Un cop ho vaig fer a mà digitalitzant una capa sencera però no sé si no hi ha algun altre procediment que estalviï feina i doni millor resultat alhora.