EscalVEC: Escalat i desplaçament d'entitats vectorials
Realitza l'escalat o el canvi d'escala de fitxers vectorials
en format VEC. També permet canviar coordenades mapa a coordenades paper com
a pas anterior a l'exportació cap a alguns paquets de dibuix.
L'opció escalat resulta útil, per exemple, per a convertir fitxers en
unitats de referència m a fitxers en km utilitzant un escalat 0.001 i
desplaçaments x i y iguals a 0. També resulta útil per a afegir un dígit
(per ex. 4) a coordenades UTMy provinents de programes que no poden
treballar convenientment amb les autèntiques coordenades UTM i trunquen el
valor 4. Així, si indiquem Escalat=1, DesplaçX=0, DesplaçY=4000000
restaurarem el dígit 4 a les UTMy expressades en m. Al contrari, per
exportar fitxers MiraMon cap a altres formats que no suporten coordenades y
en doble precisió, es pot utilitzar Escalat=1, DesplaçX=0, DesplaçY=-4000000
de manera que a les coordenades y del fitxer de sortida no tinguin el primer
4.
L'opció de canvi d'escala resulta útil com a pas previ a
l'exportació a un format de programes de dibuix (per ex. abans de
convertir a DXF).
Quan el fitxer és 3D és possible aplicar un escalat i un desplaçament en
Z.
Sintaxi:
EscalVEC 1 FitxerOri FitxerDest Escalat Unitats DesplaçX DesplaçY [Precisió]
EscalVEC 2 FitxerOri FitxerDest Escala Unitats Xmin Ymin [Precisió]
- Opció 1: Escalat general. El desplaçament en X i en Y (DesplaçX i
DesplaçY) s'aplica després de l'Escalat. Unitats permet escriure
al doc les noves unitats (pots ser x per deixar les prèvies)
- Opció 2: Canvi d'escala.
- Escala és el denominador de la nova escala: (p.ex.: 50000)
- Unitats són les noves unitats:
- mm (mil·límetres)
- cm (centímetres)
- pz o inch (polzades)
- Xmin i Ymin són les coordenades actuals que passaran a tenir
situació 0,0. Podeu usar nombres o utilitzar alguna de les
coordenades extremes del fitxer escrivint, per exemple, 'Xmin
Ymin' o bé 'Xmin Ymax'.
- FitxerOri és el nom del fitxer d'entrada a reescalar.
- FitxerDest és el nom del fitxer de sortida reescalat.
- Precisió és el nombre de decimals escrits al fitxer de sortida; per
defecte val 3.
- /ESCALAT_Z és l'escalat en Z quan el fitxer és un VEC 3D.
- /DESPLAC_Z és el desplaçament en Z quan el fitxer és un VEC 3D.